Kjøpsvilkår


OBS: Det kan komme endringer i disse kjøpsvilkårene.
 

Sending
Vi sender kun varer etter at betaling er mottatt. Alle pakker utenom Minipakken er inkludert forsikring. Dersom du mener pakken er skadet under transport, må dette meldes til transportør. Du får skjema til dette ved å kontakte ditt lokale postkontor. Ta så kontakt med oss på post@silverinvest.no.

Når vi sender en pakke til deg vil du motta en e-post med sporingsnummer. Dersom pakken forsvinner/ikke kommer frem til deg, ta kontakt med oss på post@silverinvest.no, så etterlyser vi pakken. Dersom pakken ikke dukker opp i løpet av to uker etter dette, vil vi sende nye mynter til deg.
Alle pakker med verdi over 25.000 kr vil sendes med ID-Kontrakt for å unngå at uvedkommende henter din pakke. Du må ta med legitimasjon når du henter pakken, og du kan ikke skrive fullmakt eller få andre til å hente pakken for deg.

Dersom du ved utsjekk velger å få mynter tilsendt som Minipakke, sendes disse på kjøpers risiko, og erstattes ikke av Silverinvest dersom de forsvinner.
Ved tilbud om gratis frakt, sender vi som Minipakket ved bestillinger opp til 15 mynter. Vil du ha forsikring og sporingsnummer på sending med gratis frakt, må du betale frakt som normalt, eller kjøpe mer enn 15 mynter.

Betaling
Dersom sølvpris og dollarkurs endrer seg betydelig fra du bestiller til vi mottar betaling, forbeholder vi oss retten til å oppdatere antall mynter sendt, samt oppdatere antall poeng du har tilgjengelig på din konto på Silverinvest.no. Dersom det blir aktuelt, vil vi kontakte deg i forhold til om du godtar oppdatert pris på myntene eller vil ha pengene tilbake. Dersom du ikke godtar oppdatert pris, og vil ha pengene tilbake, blir ordren kansellert. Se eget punkt.
Alle ordrer som ikke er betalt innen 14 dager vil bli kansellert, dersom en betalingsutsettelse ikke er avtalt.

Prisene på Silverinvest.no oppdateres automatisk. Dersom det skjer feil i prisberegningen, eller overpris/premium vi må betale for å kjøpe sølv endrer seg, forbeholder vi oss retten til å oppdatere antall mynter sendt, samt oppdatere antall poeng du har tilgjengelig på din konto på Silverinvest.no. Dersom det blir aktuelt, vil vi kontakte deg i forhold til om du godtar oppdatert pris på myntene eller vil ha pengene tilbake. Dersom du ikke godtar oppdatert pris, og vil ha pengene tilbake, blir ordren kansellert. Se eget punkt.

Kansellering
Dersom du av ulike grunner kansellerer en ordre, og dette medfører at vi må dekke et tap ovenfor vår leverandør, vil vi fakturere deg for vårt tap. Du er også ansvarlig for endret sølvpris/dollarkurs i tidsrommet mellom bestilling og tidspunkt vi ser kansellering, uavhengig av pris når du sendte kansellering (Vi vil typisk regne kansellering som mottatt neste arbeidsdag, med de prisene som er da, selv om du sendte e-post med kansellering kvelden før, når prisene var annerledes). En eventuell gevinst i markedsprisen i dette tidsrommet tilfaller oss.

Lagerbeholdning
Vi vil gjøre vårt beste for at lagerbeholdning angitt på nettsiden skal stemme overens med hva vi faktisk har på lager. Det kan forekomme feil, og dersom vi ikke har inne det du har bestilt, vil vi informere deg så snart vi kan. Se for øvrig informasjon om betaling og kansellering - samme regler gjelder for mynter vi ikke har på lager. Ved mindre bestillinger vil vi vente til vi får nok bestilllinger til å bestille 500 eller flere mynter.

Angrerett
Sølvmynter med pålydende verdi blir regnet som internasjonal valuta, og du har ikke angrerett selv om du har bestilt på nett eller telefon. Les mer.

Investering i sølv og gull gir mulighet til fortjeneste, men også risiko for tap. Vi garanterer ikke at du kommer til å tjene på å kjøpe sølv eller gull hos oss.